קר בחוץ - חם בפנים. החורף בכתה

עונת החורף, היא העונה האהובה עלי מבין כל העונות.
אני אוהבת את ריח האדמה אחרי הגשם, אני אוהבת מאוד גרביים, לאכול צ'ולנט (של אמא) בשבת חורפית וללמד דרך פעילויות הקשורות לחורף...
תשושה מימי ההורים. נותנת בעיקר לתמונות לדבר.
הנה כמה מאלו שלימדתי בכתה:
ראשית כל, עם הגשם הראשון, הופיע ענן מיוחד בלוח שפה. ענן שמוריד טיפות מילים הקשורת לגשם. כל יום הענן הוריד טיפה: מטר, יורה, מלקוש, גשמי ברכה, אותיות של טל ומטר... זוהי הזדמנות מצוינת בשבילי ללמד אותם ביטויים.



קראנו את השיר "מטריה שלי" / בנימין הלוי  וכל אחד הכין את המטריה שלו מצלחת חד פעמית מנייר:



כל ילד יצר ענן מחומרים שונים (צמר גפן, מדבקות, צלופן, צבעים, חרוזים, פייטים...) בצבעי החורף.
על יד הענן תלינו את עבודת הכתיבה הראשונה שלהם (מרגש ממש!) : "מה אני אוהב בחורף":
לוח עונה:

כמה עננים מקרוב...

                                    


                                                                                                  



חגגנו "שבוע מרקים" - ערכנו דיאגרמה "איזה מרק אנחנו הכי אוהבים", סיפרתי כל יום סיפור על מרק: "מרק דלעת" / הלן קופר , "מרק עכברים" / ארנולד לובל, "מרק כפתורים" / דיוויס אוברי ו"סבא בישל מרק" / נירה הראל.
ארבעת הסיפורים מאוד מוצלחים והילדים נהנו מאוד!
הם נהנו במיוחד כאשר ביום האחרון של שבוע המרקים (היום הכי קר בשנה שבו גם ירד ברד) ההורים הפתיעו אותם עם מרק בארוחת העשר!
(מזל שערכנו דיאגרמה וידענו איזה מרק להביא...)



שיהיה המשך שבוע חמים וטעים!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"זה רק אני והגלשן שלי" פעילות כתיבה ליום שרבי