"ציל ציל ציל מצנפת לי וגדיל. אל יקום איש ממקומו פוסט פורים מתחיל."

בחג פורים שנפרדנו ממנו זה עתה, התמקדתי בסיפור מגילת אסתר. חילקתי את סיפור המגילה לארבעה חלקים ולכל חלק הקדשתי שיעור שלם (אפילו שניים). תחילה סיפרתי את החלק במילים שלי ושילבתי בתוכו ביטויים מהמגילה שרציתי ללמד והיה לי חשוב שהילדים יכירו כמו: "ותמאן המלכה ושתי", "ומה בקשתך עד חצי המלכות וינתן לך", "ויקצוף המלך מאוד וחמתו בערה בו", "ככה יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו" וכו'...
כמובן ששילבתי בובות ומוסיקה (פרסית איך לא?!)
לאחר הסיפור, שערך בערך רבע שעה, חילקתי משימה לילדי הכיתה: להכין שער במחברת חגים, לגזור את דמויות המגילה מדף שחילקתי ולכתוב את שמן במחברת, קומיקס של שיחות חשובות, לצייר את הכתר שאסתר קיבלה, למלא את ספר הדברים של המלך וכו'...
בזמן שילדי הכיתה עבדו, קבוצה אחת ישבה איתי (כל שיעור קבוצה אחרת) לשחזור הסיפור שסיפרתי.
הילדים היו צריכים לשחזר בסדר כרונולוגי את החלק שסיפרתי. אני כתבתי את דבריהם וכל ילד לקח על עצמו חלק לצייר ולכתוב. את התוצרים, כל סוף שיעור הדבקתי על קיר חגים (אני הוספתי את הפסוק המתאים מהמקרא מתחת לכל תוצר.) ויצרנו מגילה כיתתית ענקית ומרשימה.

להדפסת הפסוקים: קובץ 1 קובץ 2

הנה המגילה הכיתתית:







הנה כמה תוצרים מקרוב:







בימים אלו, שחג פורים נפרד מאיתנו (עדיין קשה להיפרד מהתוצר המקסים שהילדים עמלו רבות למענו) אנחנו מעבירים את המגילה שעל הקיר למגילה על בריסטול קלף ארוך שאותו גלגלנו כמו המגילה ויעמוד בפינת הספר. הילדים יוכלו לעיין בו כמה שרק ירצו. גם בחג שבועות.

תמונות מטקס פתיחת המגילה שנערך בחצר בית הספר מפאת אורכו:





לסיום, יום המעשים הטובים צוין השנה בסמוך לחגיגות פורים. על כן, הכנתי עם ילדי הכיתה רעשנים למחלקת ילדים בבית החולים "קפלן" שברחובות:




הרעשן עשוי ממקל ארטיק עבה, 3 סרטי בד בצבעים שונים, פעמון אחד גדול, דף צביעה של ליצן, צבוע פעמיים ומודבק גב אל גב בקצה המקל.

קשה להיפרד מחג כל כך שמח... אבל אין ברירה... עם הפנים לשבוע...מפלצות!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"זה רק אני והגלשן שלי" פעילות כתיבה ליום שרבי