שבוע אריות

ביום ראשון בבוקר הילדים נכנסו לכתה ועל הלוח הוקרנה השקופית הבאה:



מיד הם ניחשו שהולך להיות שבוע מרתק! והם צדקו!
ראשית, כמו בכל נושא, הילדים הביאו ספרים, סרטים, בובות, תמונות, דפי צביעה בנושא האריות. הנושא מלהיב כשלעצמו ובנוסף, קיימים ספרי ילדים רבים בנושא, והרי התצוגה המרשימה שיצרנו (היא היתה כ"כ מרשימה וענקית שהיינו צריכים להעבירה תוך יומיים למדף ארוך יותר).


כיכבו בה הספרים: האריה שאהב תות /תרצה אתר, חולצת האריה/ אורי אורלב, אין אריות כאלה/אמי רובינגר, אריה הספריה/מישל קונדסן...וכמובן הסרט המרגש של וולט דיסני "מלך האריות" אותו ראינו בחלקים בהפסקות האוכל.

קראנו טקסט על האריה ואורח חייו (ידעתם שהוא מעביר את רוב שעות היום ברביצה בצל?!) ותרגלנו מיומנויות בהבנת הנקרא. דרך הטקסט למדנו מהי משמעות הביטוי "הארי שבחבורה", למדנו אילו פריטים נכללים בקבוצת אוכלי העשב  והעשרנו את אוצר המילים שלנו: רביצה, מארג מזון, הוד וכמובן שמותיו הנרדפים של האריה (שחל,ארי, לביא וליש), . ניתן להוריד את הטקסט עם השאלות.
לבסוף, כל ילד כתב 2 עובדות חדשות שהוא למד על האריה מהטקסט והרי קיר להקת האריות של א'1:


 תוצרים מקרוב:








 בחגים, למדנו על יום ירושלים דרך סמלה של העיר ירושלים שבו מופיע האריה. סיפרתי לילדים בקצרה, על שבט יהודה שירושלים היתה בירתו ועל ברכת יעקב שבה המשיל את יהודה לאריה (לפי הטקסט הבנו שהוא כנראה התכוון להגיד שהוא אמיץ לב ומלא הוד) במהלך היום הילדים שיחקו בזוגות בהרכבת פאזל של סמל ירושלים במחשב.

קצת אומנות -הראתי לילדים את התערוכה של פסלי האריות שעיצבו אמנים שונים והוצבו ברחבי ירושלים
וכל ילד עיצב את האריה שלו. להלן קיר התוצרים:
כמה מקרוב:




וכמובן שבחשבון פתרנו תרגלים דרך צביעת אריה וכתבנו בעיות מילוליות על אריות:






מצאתי באינטרנט דפים המסבירים שלב אחרי שלב כיצד לצייר אריה. ניילנתי לילדים והנחתי בפינת היצירה, יחד עם מנדלות ודפי צביעה של אריות למסיימי משימות. התוצרים מרשימים!


אני חושבת שהרווחתי את חופשת שבועות בכבוד!
שיהיה לכולכם חג שמח!

תגובות

מאיה אמר/ה…
אשמח לקבל את דף הצביעה של התרגילים בחשבון עם הציור של האריה.
maya_u@walla.com
Unknown אמר/ה…
מרשים ביותר! תודה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"אוצרות הסיפור שלי" - מטלת קריאה לחופשת הפסח