"מי רוצה תפוח זהב?...שיבוא אלי ואתן לו שי מן הפרדס שלי!"

שבוע פירות הדר (שהוא יותר משבוע...)


כשתכננתי את השנה, חשבתי שבחורף הזה אלמד בין היתר את נושא פירות הדר, במקביל לנושאים הנלמדים.
התקרבנו לתאריך המיועד ומיד התחילו לרוץ לי מחשבות, שכבר בטח הילדים למדו את הנושא בגן (זאת אומרת שלוש שנים ברציפות!) והוא כבר לעוס ומאוס ואולי כדאי לי לוותר.
אך, לפני כשבועיים הגעתי לגן של בתי וכשנכנסתי ראיתי על הקיר עצי תפוזים שהילדים הכינו מגלילי נייר טואלט וקרפים תלויים במלוא הדרם (!!)
מיד חזר לי החשק ללמד את הנושא אבל הפעם אלמד קצת אחרת...

שרנו כל בוקר "שי מן הפרדס" של דתיה בן דור, הילדים בחנו את הפירות וראו את שקיקי המיץ והפלחים שמיחדים את פירות ההדר, טעמו אותם ודיווחו מי מר מי חמוץ ומי מתוק. ביום שישי הקרוב אף נסחוט יחד תפוזים.
טעמנו עוגת תפוזים שאחת האמהות הכינה עם בתה לכבוד השבוע המיוחד...
בשיעור חשבון הם קיבלו מדבקות של פירות הדר וציירו סיפור חשבוני.


בשיעור שפה הם כתבו את הסיפור הראשון שלהם! (אני ממש גאה!) "קטיף בפרדס" הם לא האמינו שהם יכולים לכתוב סיפור! התוצרים מרשימים!




בנוסף, הכנו עצי תפוזים מאותם גלילי נייר ויצרנו דגם של פרדס (כמובן שלא שכחנו את שורת הברושים לחסום את הרוח, את הטרזינה ואת הקוטפים) כל ילד הכין עץ ולכל אחד היתה משימה נוספת (הכנת תפוזים קטנים מפלסטלינה, הכנת הברושים, גזירת הקרפים, הדבקת האדמה וכו...) הדגם עומד בכתה, הילדים גאים והוא הפך מבלי שנשים לב לפינת משחק.






תענוג לראות את הילדים משחקים בו לפי שלבי העבודה בפרדס שלמדנו ("תראי! הטרזינה מביאה לקוטפים ארגזים ריקים ולוקחת את הארגזים המלאים", "אני הממיינת!", הילדים הצביעו על ארגז עם תפוזים שיצאו קצת שחורים כי הפלסטלינה הכתומה התערבבה עם פלסטלינה שחורה ואמרו שאלו הבררה ושלוקחים אותם לעשות מיץ וריבה!)
היה לי כל כך כיף לראות אותם משחקים ונהנים ומעט עצוב להבין עד כמה פינות הגן חסרות להם!

אז הגיעה ההחלטה! בשבוע הבא מתחילים להקים... פינה מכולת!!

הולכת לנוח שיהיה כוח...
שיהיה סופ"ש נפלא וטעים!

לקריאה נוספת על פעילויות בנושא פירות הדר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"זה רק אני והגלשן שלי" פעילות כתיבה ליום שרבי