פינת מכולת בכתה

בשבועים האחרונים עמלנו רבות בהקמת פינת מכולת (זוכרים שראיתי כמה חסרות לילדים פינות המשחק הסוציו דרמטי?)
את המכולת הקמנו לפי השלבים הבאים:
1.חקר - הילדים מתבקשים לעזור להורים בקניות תוך התבוננות במוצרים: כיצד הם מסודרים ובאיזו מחלקה הם נמצאים...
2.איסוף המוצרים והבאתם לכתה. (אריזות)
3.מיון המוצרים בקבוצות - כל קבוצה קיבלה 2 שקיות עם המוצרים שהילדים הביאו ומיינה אותם לפי רצונה.
אחר כך, שמענו את הצעות הקבוצות למיון (חלב וביצים, חטיפים וממתקים,אביזרי ומוצרי נקיון וכו...) ומיינו יחד לשקיות.
4.הכנת שלטים לפי המיון שלהם (והתובנות שלהם משלב החקר).
5.הכנת ירקות ופירות מבצק מלח (מתכון: על כל שקית קמח -שקית מלח.15 דק' בתנור, קשה כמו אבן) אני תכננתי שהילדים יכינו עגבניות מלפפונים תפוחים ותפוזים. בפועל הם הכינו: עגבניות, עגבניות שרי, מלפפונים, לימונים, עוגיות ולחמניות. (יותר טוב! יש מוצרים גם למחלקת לחם ומאפים...)
6.צביעת התוצרים בגואש.

7.גזירת מטבעות (בחוברת "שבילים" השלישית "המספרים עד 20", ישנם דפי גזירה של מטבעות.) וכמובן, מיונם.



8.סידור המוצרים במדפים. (אחת הבנות גם הביאה קופה! יכול להיות מושלם מזה?!)

9.שיחה על כללי התנהגות במכולת. (הקדשתי לזה שיעור שלם! ממליצה לא לוותר על זה!)
10.פתיחה חגיגית של המכולת!

המשחק האהוב עליהם: כתיבת מוצרי מזון - כל ילד כותב 5 מוצרי מזון הקיימים במכולת על פתק. אחר כך, הילדים מחליפים ביניהם את הדפים. מזניקים אותם! הראשון שמצא את חמשת המוצרים מהדף שקיבל - מנצח! (וגם זה שנתן לו את הפתק - כי הוא כתב מספיק ברור כדי שימצאו)

בחשבון הם צריכים לחשב כמה עולים 2 מוצרים יחד. בנוסף, הם מקבלים 20 ש"ח ובודקים כמה עודף יקבלו אם יקנו מוצר מסוים? או לחילופין אילו שני מוצרים הם יוכלו לקנות בדיוק בסכום?...

אתם מוזמנים לבוא לקנות! משלמים גם בחיוכים!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"אוצרות הסיפור שלי" - מטלת קריאה לחופשת הפסח