אוהו אוהו אוהו אה צנון ולפת רגלי קרפדה - פרויקט המכשפות הגדול

פורים קרב ובא ומביא איתו נושאים מעניינים שניתן לשלב בהוראה (דרקונים, מפלצות, גמדים ופיות...) אני בחרתי לעסוק השנה בנושא המכשפות.נושא מדליק, מצחיק שסוחף את הילדים! (ואין ספק שגם את המורה)

תחילה, הילדים הביאו ספרים בנושא וערכנו תערוכה בכיתה. כיכבו שם: טרמפ על מטאטא / ג'וליה דונלדסון, חמש מכשפות יצאו לטייל / רונית חכם, המכשפה של ליאור / שולה מודן מילי המכשפה / קורקי פול וכמובן ספרוני הקריאה של חמש מכשפות לפי התנועות: סיסי-חיריק, שודו -קובוץ, זזה -קמץ וכו'... שכל כך רלוונטים לתלמידי כתה א' שנמצאים בתהליך רכישת הקריאה.
לאחר שהקראתי לילדים סיפורים שונים בנושא ושמענו את מילות הכישוף השונות. ראינו שחוזרת בהן החריזה, מילים סתמיות ולעיתים החומרים הדרושים לכישוף. לדוגמה: "אוהו אוהו אוהו אוהא צנון ולפת רגלי קרפדה" (מחמש מכשפות יצאו לטייל) "איגטי טיגטי טיגטי טה הופ קפץ לו מטאטא" (מטרמפ על מטאטא) סיפרתי לילדים שהם יכולים להמציא כישוף אחד משלהם - הכישוף שלהם! וזוהי מתנה חד פעמית! כל אחד המציא כישוף (היה מעניין לשמוע את הבחירה שלהם), בחר לו שם לכישוף, חומרים דרושים ואת מילות הקסם, שבו הם היו חייבים לשמור על הכללים שלמדנו לפי הסיפורים שקראנו.

והנה כמה מהתוצרים...









 ניתן להוריד את השבלונה של הכישוף כאן.

לאחר מכן, כתבנו סיפור קצר על מכשפות לפי התבנית של הסיפור הקצר: ארוע מהתחל, בעיה, פתרון וסיום.
הילדים קיבלו קופסת כתיבה שבה היו כרטיסיות לפי נושאים (כל נושא בצבע אחר): רעיונות לדמויות (נסיכה, חתול, מלך, זאב, שלגיה ...) רעיונות לארועים (מסיבת מכשפות, יום הולדת, נשף ...), רעיונות לפתיחה (היו היה... לפני שנים רבות...) ושקית עם חפצים (מטאטא קטן, שיער ירוק, שקית עם עיניים זזות, חתול שחר וכו'...) שיכולים לתת השראה לבעיה של המכשפה.
קופסת הכתיבה:
 כרטיסיות לפי נושאים:
 חפצים להשראה

הילדים החלו במלאכת הכתיבה והסיפורים איך לא?! מרתקים! על מכשפה שגנבה את תליון הקסם מהמלך והמלכה, על מכשפה שחגגה יום הולדת וחששה שאף אחד לא יבוא, על מכשפה ששום כישוף לא הצליח לה ומטאטא אחד שנשבר...




לסיום תהליך הכתיבה, הילדים הכינו בובת גרב של מכשפה - המכשפה מהסיפור שכתבו.




לקראת סוף השבוע, "קיבלנו" מכתב ממכשפופה -מעטפה שחור עם בול של מטאטא, ששמעה שאנחנו עוסקים בנושא המכשפות והחליטה לשלוח הפתעה... לאורך כל היום הילדים חיכו להפתעה וכל נקישה בדלת ליבם עמד דום... עד שלבסוף ההפתעה הגיעה...



מרק תולעים ירוק!

(ג'לי ירוק עם נחשי גומי)
היה שבוע מרתק גם לילדים וגם לי!

ועם הפנים לנושא הבא...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"אוצרות הסיפור שלי" - מטלת קריאה לחופשת הפסח