יום הולדת בסימן "האחר הוא אני"

את יום ההולדת בכתה אני מציינת בטקס קבוע האורך כרבע שעה. 
הטקס כולל ארבעה חלקים: ברכות, שירי יום הולדת, שאלון יום הולדת ועוגה, שאותם ילד/ת יום ההולדת מסדרים כרצונם בלוח יום ההולדת בכיתה. (לצערי אין לי צילום של הלוח).

פירוט:
ברכות ואיחולים - את הברכות ילדי הכיתה כותבים לאורך השבוע.
ישנה בכיתה פינת כתיבה שעליה כתבתי בפוסט קודם.
אני אוספת את כל הברכות ואוגדת אותן לספרון.
שאלון יום הולדת - ילד יום ההולדת מקבל כשבוע לפני יום החגיגה שאלון שאותו הוא ממלא יחד עם הוריו ואני מקריאה לילדי הכיתה. שאלות כגון: מי בחר לו את שמו ומדוע? מהם נקודות החוזק שבו? מה קרה ביום שנולד? וכו'...
וחלק משמעותי מאוד מהטקס הוא:
שירי יום הולדת בשפות שונות
אני אוהבת לחגוג את יום ההולדת עם שירי יום הולדת בשפות שונות.
בכל חגיגה, אני מלמדת שיר יום הולדת בשפה אחרת: רוסית, אנגלית, ערבית, ספרדית, שבדית, תאית וכו'...
אספתי את השירים לאורך הדרך: הורה של תלמיד מהכתה שדובר שפה שנייה, סבא וסבתא שמגיעים ללמד אותנו שיר יום הולדת בשפתם ביום ההולדת של הנכד, מהיו טיוב, קולגה ובהזדמנויות שונות... ברגע שאני מגלה שאני בחברת מישהו שיודע שיר יום הולדת בשפה שאני עוד לא מכירה אני מיד מכריחה אותו ללמד אותי :) ראו הוזהרתם! 
בכל הזדמנות אני מעשירה את ה'ארסנל'.
הילדים כל כך גאים שהם יודעים לשיר בשפות שונות, מבחינתם זה כאילו הם דוברים את אותה השפה.
כמעט בכל יום הולדת אני מלמדת שיר חדש אך אנו שרים את כל השירים שלמדנו עד כה.
וכמובן שילד יום ההולדת בוחר את הסדר...
אך תמיד!! מתחילים בעברית!

מצורף דף עם מילות השיר של השפות שאספתי עד כה וקישורים לסרטונים של שירי יום הולדת מהיו טיוב. (לא לכולם מצאתי)
שיר יום הולדת באנגלית 
שיר יום הולדת בערבית
שיר יום הולדת ברוסית
שיר יום הולדת בפורטוגזית
שיר יום הולדת בספרדית
שיר יום הולדת בשבדית

חשוב לציין! לא שכחתי שיר יום הולדת בשפה האמהרית.
אחרי מחקר מעמיק וחיפוש אחר אותו אחד שילמד אותי שיר יום הולדת בשפה האמהרית, גיליתי שאין בשפה האמהרית שירי יום הולדת.

מוזמנים ללמד אותי שירי יום הולדת בשפות חדשות!
רק בשמחות!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"אוצרות הסיפור שלי" - מטלת קריאה לחופשת הפסח